mandag 18. november 2013

Fint smykke

Mange går i disse dager og lurer på hva de skal ønske seg til jul. 
Jeg aner ikke helt hva jeg skal ønske meg, men kom på at jeg en jul ønsket meg et gammelt smykke fra Etsy. 
(Jeg skulle selvsagt skrevet "vintage smykke", for det høres jo så mye finere ut enn "gammelt smykke" ;)

Denne brosjen glitrer helt fantastisk, og jeg synes den er fin på ei litt grovstrikka strikkejakke med dongribukse til. 
Dette er ikke et smykke jeg bruker til spesielle anledninger, men til hverdags.

Jeg har aldri vært opptatt av gull og diamanter. 
Noen mennesker synes det er viktig at smykkene de bruker skal være mye verdt. Dette smykket kosta ikke mye, men jeg koser meg med å tenke på historien til smykket. Hvilke selskap har det vært med på? Hva har det "opplevd"? 
Det er fra 1950-tallets USA. 

Har du tenkt på hva du ønsker deg til jul i år? 
:)


2 kommentarer:

  1. Den var veldig fin :) Kjekt med noko som har ei historie - spennande å spinne tankane rundt kven som har eigd den og historia rundt:) Eg er heller ikkje opptatt av at smykka skal vere kostbare. Mitt favorittsmykke går eg med til dagleg - det er eit turkis hjerte med Fadervår på baksida som eg fekk til dåpen. Det er heldigvis litt størrelse på det, ikkje sånn bittelite.
    Til jul ønsker eg meg fotoutstyr som macrolinse -telelinse- fotoveske mm. Desverre er det ganske dyre ting så det er vel ikkje alle ønska som blir oppfylt ;)
    Ha ein fin kveld:)
    Klem.

    SvarSlett
  2. Det er et skønt smykke... De minder mig om min bedstemor, selv om jeg nu ikke tror hun ville have haft så mange farver på - Men stilen var lige hende...

    SvarSlett